The contribution addresses the relations established between cinematographic, audiovisual and performative practices of a documentary kind starting from the film "Gesù è morto per i peccati degli altri" by Maria Arena (2015) and "San Berillo Web Serie Doc" (2016-2018). The two works are part of a context of participatory creation involving media, communities, individuals and socio-cultural impacts, illuminating new aesthetics, productions and distribution practices. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Il contributo affronta le relazioni instauratesi tra pratiche cinematografiche, audiovisive e performative di carattere documentario a partire dal film "Gesù è morto per i peccati degli altri" di Maria Arena e "San Berillo Web Serie Doc". Le due opere si inseriscono in un contesto di costruzione partecipata che coinvolge media, comunità, individui e impatti socio-culturali illuminando nuove pratiche estetiche, produttive e distributive.
Ricerca, archivi e reenactment: relazioni performative a San Berillo tra cinema del reale e Web Serie Doc
G. SantaeraPrimo
2020-01-01
Abstract
The contribution addresses the relations established between cinematographic, audiovisual and performative practices of a documentary kind starting from the film "Gesù è morto per i peccati degli altri" by Maria Arena (2015) and "San Berillo Web Serie Doc" (2016-2018). The two works are part of a context of participatory creation involving media, communities, individuals and socio-cultural impacts, illuminating new aesthetics, productions and distribution practices. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.