Sfoglia per Autore
Benefits of fuzzy logic in the assessment of intellectual disability
file da validare2014-01-01 DI NUOVO, Alessandro; DI NUOVO, Santo; Buono, Serafino; Cutello, Vincenzo
Migliorare la vita degli anziani mediante agenti artificiali.
file da validare2015-01-01 Di Nuovo, A.; Conti, D.
A cognitive robotics approach for the study of unilateral spatial neglect
file da validare2015-01-01 Conti, D; Di Nuovo, S; Di Nuovo, A
Computer-aided assessment of aviation pilots attention: Design of an integrated test and its empirical validation
file da validare2016-01-01 Cannavo, R.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Embodied Mental Imagery in Cognitive Robots
2017-01-01 Di Nuovo, A.; Marocco, Davide; Di Nuovo, S.; Cangelosi, A.
Adapting Robot-Assisted Therapy of Children with Autism and Different Levels of Intellectual Disability: A Preliminary Study
file da validare2018-01-01 Conti, D.; Di Nuovo, A.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.
Psychometric Evaluation Supported by a Social Robot: Personality Factors and Technology Acceptance
file da validare2018-01-01 Rossi, S.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Robots claiming space: Gauging public reaction using computer vision techniques.
file da validare2018-01-01 Penders, J.; Wang, J.; Bhowmik, D.; Di Nuovo, A.; Soranzo, A.; Rolph, J.; Popa, I.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Alboul, L.; Collins, E.; Aitken, J.; Law, J.; Cameron, D.
IBM Cloud Services Enhance Automatic Cognitive Assessment via Human-Robot Interaction
file da validare2019-01-01 Varrasi, S; Lucas, A; Soranzo, A; Mcnamara, J; Di Nuovo, A
Usability Evaluation of a Robotic System for Cognitive Testing
file da validare2019-01-01 DI Nuovo, A.; Varrasi, S.; Conti, D.; Bamsforth, J.; Lucas, A.; Soranzo, A.; Mcnamara, J.
Assessment of Cognitive skills via Human-robot Interaction and Cloud Computing
file da validare2019-01-01 Di Nuovo, A.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Mcnamara, J.; Soranzo, A.
Are Future Psychologists Willing to Accept and Use a Humanoid Robot in Their Practice? Italian and English Students’ Perspective
2019-01-01 Conti, D.; Cattani, A.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Kindergarten Children Attitude Towards Humanoid Robots: What is the Effect of the First Experience?
2019-01-01 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Affect Recognition in Autism: A single case study on integrating a humanoid robot in a standard therapy
file da validare2019-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
An explorative study on robotics for supporting children with autism spectrum disorder during clinical procedures
file da validare2020-01-01 DI Nuovo, A.; Bamforth, J.; Conti, D.; Sage, K.; Ibbotson, R.; Clegg, J.; Westaway, A.; Arnold, K.
The role of personality factors and empathy in the acceptance and performance of a social robot for psychometric evaluations
file da validare2020-01-01 Rossi, S.; Conti, D.; Garramone, F.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Di Nuovo, A.
Social robots to support practitioners in the education and clinical care of children: The CARER-AID project
file da validare2020-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
“Robot, tell me a tale!” A social robot as tool for teachers in kindergarten
file da validare2020-01-01 Conti, D.; Cirasa, C.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
A brief review of robotics technologies to support social interventions for older users
file da validare2021-01-01 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
An empirical study on integrating a small humanoid robot to support the therapy of children with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability
file da validare2021-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Benefits of fuzzy logic in the assessment of intellectual disability | 1-gen-2014 | DI NUOVO, Alessandro; DI NUOVO, Santo; Buono, Serafino; Cutello, Vincenzo | file da validare |
Migliorare la vita degli anziani mediante agenti artificiali. | 1-gen-2015 | Di Nuovo, A.; Conti, D. | file da validare |
A cognitive robotics approach for the study of unilateral spatial neglect | 1-gen-2015 | Conti, D; Di Nuovo, S; Di Nuovo, A | file da validare |
Computer-aided assessment of aviation pilots attention: Design of an integrated test and its empirical validation | 1-gen-2016 | Cannavo, R.; Conti, D.; Di Nuovo, A. | file da validare |
Embodied Mental Imagery in Cognitive Robots | 1-gen-2017 | Di Nuovo, A.; Marocco, Davide; Di Nuovo, S.; Cangelosi, A. | |
Adapting Robot-Assisted Therapy of Children with Autism and Different Levels of Intellectual Disability: A Preliminary Study | 1-gen-2018 | Conti, D.; Di Nuovo, A.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S. | file da validare |
Psychometric Evaluation Supported by a Social Robot: Personality Factors and Technology Acceptance | 1-gen-2018 | Rossi, S.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A. | file da validare |
Robots claiming space: Gauging public reaction using computer vision techniques. | 1-gen-2018 | Penders, J.; Wang, J.; Bhowmik, D.; Di Nuovo, A.; Soranzo, A.; Rolph, J.; Popa, I.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Alboul, L.; Collins, E.; Aitken, J.; Law, J.; Cameron, D. | file da validare |
IBM Cloud Services Enhance Automatic Cognitive Assessment via Human-Robot Interaction | 1-gen-2019 | Varrasi, S; Lucas, A; Soranzo, A; Mcnamara, J; Di Nuovo, A | file da validare |
Usability Evaluation of a Robotic System for Cognitive Testing | 1-gen-2019 | DI Nuovo, A.; Varrasi, S.; Conti, D.; Bamsforth, J.; Lucas, A.; Soranzo, A.; Mcnamara, J. | file da validare |
Assessment of Cognitive skills via Human-robot Interaction and Cloud Computing | 1-gen-2019 | Di Nuovo, A.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Mcnamara, J.; Soranzo, A. | file da validare |
Are Future Psychologists Willing to Accept and Use a Humanoid Robot in Their Practice? Italian and English Students’ Perspective | 1-gen-2019 | Conti, D.; Cattani, A.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | |
Kindergarten Children Attitude Towards Humanoid Robots: What is the Effect of the First Experience? | 1-gen-2019 | Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | |
Affect Recognition in Autism: A single case study on integrating a humanoid robot in a standard therapy | 1-gen-2019 | Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
An explorative study on robotics for supporting children with autism spectrum disorder during clinical procedures | 1-gen-2020 | DI Nuovo, A.; Bamforth, J.; Conti, D.; Sage, K.; Ibbotson, R.; Clegg, J.; Westaway, A.; Arnold, K. | file da validare |
The role of personality factors and empathy in the acceptance and performance of a social robot for psychometric evaluations | 1-gen-2020 | Rossi, S.; Conti, D.; Garramone, F.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
Social robots to support practitioners in the education and clinical care of children: The CARER-AID project | 1-gen-2020 | Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
“Robot, tell me a tale!” A social robot as tool for teachers in kindergarten | 1-gen-2020 | Conti, D.; Cirasa, C.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
A brief review of robotics technologies to support social interventions for older users | 1-gen-2021 | Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
An empirical study on integrating a small humanoid robot to support the therapy of children with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability | 1-gen-2021 | Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. | file da validare |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile