Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 41 a 60 di 71
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Psychometric Evaluation Supported by a Social Robot: Personality Factors and Technology Acceptance 1-gen-2018 Rossi, S.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A. file da validare
A Social Robot for Cognitive Assessment 1-gen-2018 Varrasi, S.; Di Nuovo, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Deep learning systems for estimating visual attention in robot-assisted therapy of children with autism and intellectual disability 1-gen-2018 Di Nuovo, Alessandro; Conti, Daniela; Trubia, Grazia; Buono, Serafino; DI NUOVO, Santo
Adapting robot-assisted therapy of children with autism and different levels of intellectual disability: A preliminary study 1-gen-2018 Conti, Daniela; Di Nuovo, Alessandro; Trubia, Grazia; Buono, Serafino; DI NUOVO, Santo
Robots claiming space: Gauging public reaction using computer vision techniques. 1-gen-2018 Penders, J.; Wang, J.; Bhowmik, D.; Di Nuovo, A.; Soranzo, A.; Rolph, J.; Popa, I.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Alboul, L.; Collins, E.; Aitken, J.; Law, J.; Cameron, D. file da validare
Q-Methodology and Aesthetic Preferences for IOs: The Role of Alexithymia 1-gen-2019 Pollicino, C; Gao, J; Conti, D; Commodari, E; Soranzo, A
Personality and dissociative experiences in smartphone users 1-gen-2019 De Pasquale, C.; Sciacca, F.; Conti, D.; Dinaro, C.; Di Nuovo, S.
Social Robots as Psychometric Tools for Cognitive Assessment: A Pilot Test 1-gen-2019 Varrasi, S.; Di Nuovo, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Social robots for older users: A possibility to support assessment and social interventions 1-gen-2019 Conti, D.; Nuovo, A. D.; Nuovo, S. D. file da validare
Kindergarten Children Attitude Towards Humanoid Robots: What is the Effect of the First Experience? 1-gen-2019 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Are Future Psychologists Willing to Accept and Use a Humanoid Robot in Their Practice? Italian and English Students’ Perspective 1-gen-2019 Conti, D.; Cattani, A.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Assessment of Cognitive skills via Human-robot Interaction and Cloud Computing 1-gen-2019 Di Nuovo, A.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Mcnamara, J.; Soranzo, A. file da validare
Affect Recognition in Autism: A single case study on integrating a humanoid robot in a standard therapy 1-gen-2019 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
Usability Evaluation of a Robotic System for Cognitive Testing 1-gen-2019 DI Nuovo, A.; Varrasi, S.; Conti, D.; Bamsforth, J.; Lucas, A.; Soranzo, A.; Mcnamara, J.
An explorative study on robotics for supporting children with autism spectrum disorder during clinical procedures 1-gen-2020 DI Nuovo, A.; Bamforth, J.; Conti, D.; Sage, K.; Ibbotson, R.; Clegg, J.; Westaway, A.; Arnold, K. file da validare
The use of UTAUT and post acceptance models to investigate the attitude towards a telepresence robot in an educational setting 1-gen-2020 Han, J.; Conti, D. file da validare
Social robots to support practitioners in the education and clinical care of children: The CARER-AID project 1-gen-2020 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
A preparatory study for measuring engagement in pediatric virtual and robotics rehabilitation settings 1-gen-2020 Dell'Aquila, E.; Maggi, G.; Conti, D.; Rossi, S. file da validare
“Robot, tell me a tale!” A social robot as tool for teachers in kindergarten 1-gen-2020 Conti, D.; Cirasa, C.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
The role of personality factors and empathy in the acceptance and performance of a social robot for psychometric evaluations 1-gen-2020 Rossi, S.; Conti, D.; Garramone, F.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Di Nuovo, A.
Mostrati risultati da 41 a 60 di 71
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile