ANSELMI, Guido
ANSELMI, Guido
SCIENZE UMANISTICHE
Affordances-Based Brand Relations: An Inquire on Memetic Brands on Instagram
file da validare2021-01-01 Caliandro, A.; Anselmi, G.
Airbnb a Milano: concentrazione, geografie e attori
2021-01-01 Anselmi, Guido; Conte, Veronica
Are weak relations working? Sharing platforms and social capital
file da validare2018-01-01 Andreotti, A.; Anselmi, G.; Hoffmann, C.
Da “Cherlie Hebdo” a Macerata Twitter, i rituali di riparazione agli attentati terroristici e la sfera pubblica
2021-01-01 Anselmi, Guido; Maneri, Marcello; Quassoli, Fabio
Dankmemes@ evalita 2020: The memeing of life: Memes, multimodality and politics
file da validare2020-01-01 Miliani, Martina; Giorgi, Giulia; Rama, Ilir; Anselmi, Guido; E Lebani, Gianluca
Distribuzione e Concentrazione del Patrimonio Immobiliare nel Settore Short-term Rental a Milano, Firenze, Roma, Napoli e Palermo
file da validare2022-01-01 Pizzo, Barbara; Vicari Haddock, Serena; Anselmi, Guido; Conte, Veronica; Esposito, Alessandra; Giallorenzo, Flavia; Prestileo, Federico; Perrone, Camilla
Fake news, Covid-19 e Infodemia: un esempio di ricerca sociale in real-time su Twitter
file da validare2020-01-01 Caliandro, Alessandro; Anselmi, Guido; Sturiale, Valentina
frammentazione e ricomposizione nell'area di Porta Nuova
file da validare2019-01-01 Anselmi, Guido
How pop music spreads in the hybrid media system: The role of digital platforms and broadcast media|La diffusione della musica pop nel sistema ibrido dei media: Tra piattaforme digitali e broadcaster tradizionali
file da validare2019-01-01 T., Bonini; A., Caliandro; Anselmi, Guido
Il fenomeno del policentrismo come veicolo di sviluppo dei quartieri: il caso milanese
file da validare2020-01-01 Anselmi, Guido; Bottini, Luca; Conte, Veronica; Daconto, Luca; Scolari, Greta; Costarelli, Igor
Milan makes it to the big leagues: A financialized growth machine at work
file da validare2019-01-01 Anselmi, Guido; Vicari, Serena
One or Many Voices: Narratives from #insulin4all
file da validare2021-01-01 Sturiale, Valentina; Anselmi, Guido
Studying ageism on social media An exploration of ageing discourses related to Covid-19 in the Italian Twittersphere
file da validare2021-01-01 Caliandro, A.; Garavaglia, E.; Anselmi, G.
The greedy unicorn: Airbnb and capital concentration in 12 European cities
file da validare2021-01-01 Anselmi, G.; Chiappini, L.; Prestileo, F.
The Macerata Shooting: Digital Movements of Opinion in the Hybrid Media System
file da validare2022-01-01 Anselmi, Guido; Maneri, Marcello; Quassoli, Fabio
Twitter as a mirror of political space(s): An analysis of multi-level party competition in Italy
file da validare2021-01-01 Camatarri, S; Gallina, M; Anselmi, G; Schadee, Hma; Segatti, P
Un attentato quasi-terroristico”. Macerata, Twitter e le opportunità politiche dell’arena pubblica
file da validare2021-01-01 Anselmi, Guido; Maneri, Marcello; Quassoli, Fabio
When large-scale regeneration becomes an engine of urban growth: How new power coalitions are shaping Milan's governance
file da validare2022-01-01 Conte, V; Anselmi, G