ANSELMI, Guido
ANSELMI, Guido
SCIENZE UMANISTICHE
Affordances-Based Brand Relations: An Inquire on Memetic Brands on Instagram
2021-01-01 Caliandro, A.; Anselmi, G.
Airbnb a Milano: concentrazione, geografie e attori
2021-01-01 Anselmi, Guido; Conte, Veronica
Airbnb a Milano: geografie, concentrazione e attori
file da validare2021-01-01 Anselmi, Guido; Conte, Veronica
Aprire la scatola nera Corso riflessivo di sociologia computazionale
file da validare2024-01-01 Anselmi, Guido
Are weak relations working? Sharing platforms and social capital
file da validare2018-01-01 Andreotti, A.; Anselmi, G.; Hoffmann, C.
Da “Cherlie Hebdo” a Macerata Twitter, i rituali di riparazione agli attentati terroristici e la sfera pubblica
file da validare2020-01-01 Anselmi, Guido; Maneri, Marcello; Quassoli, Fabio
Dankmemes@ evalita 2020: The memeing of life: Memes, multimodality and politics
2020-01-01 Miliani, Martina; Giorgi, Giulia; Rama, Ilir; Anselmi, Guido; E Lebani, Gianluca
Fake news, Covid-19 e Infodemia: un esempio di ricerca sociale in real-time su Twitter
file da validare2020-01-01 Caliandro, Alessandro; Anselmi, Guido; Sturiale, Valentina
frammentazione e ricomposizione nell'area di Porta Nuova
2019-01-01 Anselmi, Guido
From the «Rally ‘round the Flag» to the Emergence of a (Counter)«Digital Movement of Opinion». A Quali-quantitative Analysis of Twitter Debate on the COVID-19 «Lockdown» in Italy
file da validare2024-01-01 Pilati, Federico; Anselmi, Guido
How pop music spreads in the hybrid media system: The role of digital platforms and broadcast media|La diffusione della musica pop nel sistema ibrido dei media: Tra piattaforme digitali e broadcaster tradizionali
2019-01-01 T., Bonini; A., Caliandro; Anselmi, Guido
Il fenomeno del policentrismo come veicolo di sviluppo dei quartieri: il caso milanese
2020-01-01 Anselmi, Guido; Bottini, Luca; Conte, Veronica; Daconto, Luca; Scolari, Greta; Costarelli, Igor
Milan makes it to the big leagues: A financialized growth machine at work
2019-01-01 Anselmi, Guido; Vicari, Serena
One or Many Voices: Narratives from #insulin4all
file da validare2022-01-01 Sturiale, Valentina; Anselmi, Guido
Social sanctions during disasters. The Italian case of coronavirus on Twitter
file da validare2024-01-01 Volpe, Camilla; Anselmi, Guido; Laezza, Vincenzo
Studying ageism on social media An exploration of ageing discourses related to Covid-19 in the Italian Twittersphere
2021-01-01 Caliandro, A.; Garavaglia, E.; Anselmi, G.
The AstraZeneca affair. How the junk news regime affected the public debate on the COVID-19 vaccination controversy in Italy
file da validare2023-01-01 Pilati, Federico; Anselmi, Guido
The Contradictions of Platform Urbanism: the Role of Corporate Property Managers in the Vacation Rental Market of Milan
file da validare2023-01-01 Conte, Veronica; Anselmi, Guido
The greedy unicorn: Airbnb and capital concentration in 12 European cities
2021-01-01 Anselmi, G.; Chiappini, L.; Prestileo, F.
The Macerata Shooting: Digital Movements of Opinion in the Hybrid Media System
file da validare2022-01-01 Anselmi, Guido; Maneri, Marcello; Quassoli, Fabio