In this short article, the articulation of the FIT is presented starting from the reference legislation. In order to be able to access the Competition that will allow the winners to participate in the FIT it is necessary, as the MIUR Decree 616 of August 10th 2017 states, that the aspiring teachers possess jointly the university or academic qualification required by the current regulations regarding class of competition (Miur Decree 9 May 2017, No. 259, with which the classes of competition for teaching posts and teaching positions pursuant to Presidential Decree 14 February 2016, No. 19) have been revised and integrated, also 24 university credits ( CFU) or academics in the anthropo-psycho-pedagogical disciplines and in teaching methodologies, guaranteeing however the possession of at least 6 CFU in each of at least three of the following four disciplinary fields: 1) pedagogy, special pedagogy and teaching of inclusion; 2) psychology; 3) anthropology; 4) teaching methodologies and technologies.

In questo breve articolo, si presenta l'articolazione del FIT partendo dalla normativa di riferimento. Per potere accedere al Concorso che consentirà ai vincitori di partecipare al FIT è necessario, come recita il Decreto del MIUR 616 del 10 agosto del 2017, che gli aspiranti docenti posseggano congiuntamente al titolo di studio universitario o accademico previsto dalla vigente normativa in materia di classi di concorso (Decreto Miur 9 maggio 2017, n. 259, con il quale sono state revisionate ed integrate le classi di concorso a cattedre e a posti di insegnamento di cui al DPR 14 febbraio 2016, n. 19), anche 24 crediti formativi universitari (CFU) o accademici nelle discipline antropo-psico-pedagogiche e nelle metodologie didattiche, garantendo comunque il possesso di almeno 6 CFU in ciascuno di almeno tre dei seguenti quattro ambiti disciplinari: 1) pedagogia, pedagogia speciale e didattica dell’inclusione; 2) psicologia; 3) antropologia; 4) metodologie e tecnologie didattiche.

L’articolazione del percorso di formazione iniziale e inserimento lavorativo

Paolina, Mulè
2018-01-01

Abstract

In this short article, the articulation of the FIT is presented starting from the reference legislation. In order to be able to access the Competition that will allow the winners to participate in the FIT it is necessary, as the MIUR Decree 616 of August 10th 2017 states, that the aspiring teachers possess jointly the university or academic qualification required by the current regulations regarding class of competition (Miur Decree 9 May 2017, No. 259, with which the classes of competition for teaching posts and teaching positions pursuant to Presidential Decree 14 February 2016, No. 19) have been revised and integrated, also 24 university credits ( CFU) or academics in the anthropo-psycho-pedagogical disciplines and in teaching methodologies, guaranteeing however the possession of at least 6 CFU in each of at least three of the following four disciplinary fields: 1) pedagogy, special pedagogy and teaching of inclusion; 2) psychology; 3) anthropology; 4) teaching methodologies and technologies.
2018
9788859016779
In questo breve articolo, si presenta l'articolazione del FIT partendo dalla normativa di riferimento. Per potere accedere al Concorso che consentirà ai vincitori di partecipare al FIT è necessario, come recita il Decreto del MIUR 616 del 10 agosto del 2017, che gli aspiranti docenti posseggano congiuntamente al titolo di studio universitario o accademico previsto dalla vigente normativa in materia di classi di concorso (Decreto Miur 9 maggio 2017, n. 259, con il quale sono state revisionate ed integrate le classi di concorso a cattedre e a posti di insegnamento di cui al DPR 14 febbraio 2016, n. 19), anche 24 crediti formativi universitari (CFU) o accademici nelle discipline antropo-psico-pedagogiche e nelle metodologie didattiche, garantendo comunque il possesso di almeno 6 CFU in ciascuno di almeno tre dei seguenti quattro ambiti disciplinari: 1) pedagogia, pedagogia speciale e didattica dell’inclusione; 2) psicologia; 3) antropologia; 4) metodologie e tecnologie didattiche.
Training, Inclusion, Internship, Teachers, Secondary school
Formazione, Inserimento, Tirocinio, Insegnanti, Scuola secondaria
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Teacher-Education-Agenda Seconde .pdf

solo gestori archivio

Descrizione: articolo principale
Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Dimensione 2.06 MB
Formato Adobe PDF
2.06 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.11769/323555
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact