Abstract: What kind of relationship exists between lifelong learning and change? Lifelong learning occurs when people have the possibility to experience a well-balanced relationship between continuity and discontinuity. Pedagogy should set up a careful observation of the changing patterns and educational settings considering the relationship between time and educational experience.
Che ordine di rapporto esiste tra educazione permanente e cambiamento? Educazione permanente si ha in presenza della capacità dei soggetti di sperimentare, in una prassi possibile, un equilibrato avvicendarsi di continuità e discontinuità. Alla pedagogia il compito di avviare un’attenta osservazione dei processi di mutazione di modelli e contesti educativi in rapporto al binomio tempo – esperienza educativa.
Educazione permanente tra continuità e discontinuità
TOMARCHIO, Maria
2016-01-01
Abstract
Abstract: What kind of relationship exists between lifelong learning and change? Lifelong learning occurs when people have the possibility to experience a well-balanced relationship between continuity and discontinuity. Pedagogy should set up a careful observation of the changing patterns and educational settings considering the relationship between time and educational experience.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Dozza Ulivieri. Educ. Perm.-pagine-1-15,253-257,1124-1129.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Dimensione
1.86 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.86 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.