This paper studies the relationship between age and size on SME’s internationalization strategy. A review of the literature reveals that the results on this are contradictory. The study aims to contribute to the debate by analysing a sample of 317 Italian SMEs. The statistical analysis reveals that size and age have a significant impact on the degree of internationalization, both in terms of number of countries in which firm operates and in terms of their cultural distance.
Il lavoro intende discutere e verificare la relazione tra età e dimensione dell’impresa e ed alcuni profili della strategia d’internazionalizzazione. Una rassegna della letteratura rivela che i risultati empirici sono contraddittori. Lo studio contribuisce al dibattito analizzando un campione di 317 PMI alimentari italiane e i risultati dell’analisi statistica evidenziano che l’età e la dimensione hanno un impatto significativo sul grado di internazionalizzazione, sia in termini di numero di paesi serviti che in termini di distanza culturale degli stessi.
L’influenza dell’età e della dimensione sul grado di internazionalizzazione: una verifica empirica sulle piccole e medie imprese alimentari italiane
GALVAGNO, MARCO;GARRAFFO, Francesco;
2012-01-01
Abstract
This paper studies the relationship between age and size on SME’s internationalization strategy. A review of the literature reveals that the results on this are contradictory. The study aims to contribute to the debate by analysing a sample of 317 Italian SMEs. The statistical analysis reveals that size and age have a significant impact on the degree of internationalization, both in terms of number of countries in which firm operates and in terms of their cultural distance.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SIMKTG 2012.pdf
solo gestori archivio
Licenza:
Non specificato
Dimensione
795.62 kB
Formato
Adobe PDF
|
795.62 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.