DI NUOVO, ALESSANDRO

DI NUOVO, ALESSANDRO  

Università degli Studi di CATANIA  

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Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A brief review of robotics technologies to support social interventions for older users 1-gen-2021 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
A cognitive robotics approach for the study of unilateral spatial neglect 1-gen-2015 Conti, D; Di Nuovo, S; Di Nuovo, A file da validare
Affect Recognition in Autism: A single case study on integrating a humanoid robot in a standard therapy 1-gen-2019 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
An empirical study on integrating a small humanoid robot to support the therapy of children with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability 1-gen-2021 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
An explorative study on robotics for supporting children with autism spectrum disorder during clinical procedures 1-gen-2020 DI Nuovo, A.; Bamforth, J.; Conti, D.; Sage, K.; Ibbotson, R.; Clegg, J.; Westaway, A.; Arnold, K. file da validare
Are Future Psychologists Willing to Accept and Use a Humanoid Robot in Their Practice? Italian and English Students’ Perspective 1-gen-2019 Conti, D.; Cattani, A.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Assessment of Cognitive skills via Human-robot Interaction and Cloud Computing 1-gen-2019 Di Nuovo, A.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Mcnamara, J.; Soranzo, A. file da validare
Benefits of fuzzy logic in the assessment of intellectual disability 1-gen-2014 DI NUOVO, Alessandro; DI NUOVO, Santo; Buono, Serafino; Cutello, Vincenzo file da validare
Computer-aided assessment of aviation pilots attention: Design of an integrated test and its empirical validation 1-gen-2016 Cannavo, R.; Conti, D.; Di Nuovo, A. file da validare
Embodied Mental Imagery in Cognitive Robots 1-gen-2017 Di Nuovo, A.; Marocco, Davide; Di Nuovo, S.; Cangelosi, A.
Kindergarten Children Attitude Towards Humanoid Robots: What is the Effect of the First Experience? 1-gen-2019 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Migliorare la vita degli anziani mediante agenti artificiali. 1-gen-2015 Di Nuovo, A.; Conti, D. file da validare
Psychometric Evaluation Supported by a Social Robot: Personality Factors and Technology Acceptance 1-gen-2018 Rossi, S.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A. file da validare
Robots claiming space: Gauging public reaction using computer vision techniques. 1-gen-2018 Penders, J.; Wang, J.; Bhowmik, D.; Di Nuovo, A.; Soranzo, A.; Rolph, J.; Popa, I.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Alboul, L.; Collins, E.; Aitken, J.; Law, J.; Cameron, D. file da validare
Social robots to support practitioners in the education and clinical care of children: The CARER-AID project 1-gen-2020 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare
The new frontiers of Psychometrics: from Computerized Adaptive Testing to the use of artificial agents and e-assessment. 1-gen-2023 Di Nuovo, A.; Conti, D. file da validare
The role of personality factors and empathy in the acceptance and performance of a social robot for psychometric evaluations 1-gen-2020 Rossi, S.; Conti, D.; Garramone, F.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Di Nuovo, A. file da validare
Usability Evaluation of a Robotic System for Cognitive Testing 1-gen-2019 DI Nuovo, A.; Varrasi, S.; Conti, D.; Bamsforth, J.; Lucas, A.; Soranzo, A.; Mcnamara, J. file da validare
“Robot, tell me a tale!” A social robot as tool for teachers in kindergarten 1-gen-2020 Conti, D.; Cirasa, C.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A. file da validare