DI NUOVO, ALESSANDRO
DI NUOVO, ALESSANDRO
Università degli Studi di CATANIA
A brief review of robotics technologies to support social interventions for older users
file da validare2021-01-01 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
A cognitive robotics approach for the study of unilateral spatial neglect
file da validare2015-01-01 Conti, D; Di Nuovo, S; Di Nuovo, A
Affect Recognition in Autism: A single case study on integrating a humanoid robot in a standard therapy
file da validare2019-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
An empirical study on integrating a small humanoid robot to support the therapy of children with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability
file da validare2021-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
An explorative study on robotics for supporting children with autism spectrum disorder during clinical procedures
file da validare2020-01-01 DI Nuovo, A.; Bamforth, J.; Conti, D.; Sage, K.; Ibbotson, R.; Clegg, J.; Westaway, A.; Arnold, K.
Are Future Psychologists Willing to Accept and Use a Humanoid Robot in Their Practice? Italian and English Students’ Perspective
2019-01-01 Conti, D.; Cattani, A.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Assessment of Cognitive skills via Human-robot Interaction and Cloud Computing
file da validare2019-01-01 Di Nuovo, A.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Mcnamara, J.; Soranzo, A.
Benefits of fuzzy logic in the assessment of intellectual disability
file da validare2014-01-01 DI NUOVO, Alessandro; DI NUOVO, Santo; Buono, Serafino; Cutello, Vincenzo
Computer-aided assessment of aviation pilots attention: Design of an integrated test and its empirical validation
file da validare2016-01-01 Cannavo, R.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Embodied Mental Imagery in Cognitive Robots
2017-01-01 Di Nuovo, A.; Marocco, Davide; Di Nuovo, S.; Cangelosi, A.
Kindergarten Children Attitude Towards Humanoid Robots: What is the Effect of the First Experience?
2019-01-01 Conti, D.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
Migliorare la vita degli anziani mediante agenti artificiali.
file da validare2015-01-01 Di Nuovo, A.; Conti, D.
Psychometric Evaluation Supported by a Social Robot: Personality Factors and Technology Acceptance
file da validare2018-01-01 Rossi, S.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Conti, D.; Di Nuovo, A.
Robots claiming space: Gauging public reaction using computer vision techniques.
file da validare2018-01-01 Penders, J.; Wang, J.; Bhowmik, D.; Di Nuovo, A.; Soranzo, A.; Rolph, J.; Popa, I.; Varrasi, S.; Lucas, A.; Conti, D.; Alboul, L.; Collins, E.; Aitken, J.; Law, J.; Cameron, D.
Social robots to support practitioners in the education and clinical care of children: The CARER-AID project
file da validare2020-01-01 Conti, D.; Trubia, G.; Buono, S.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.
The new frontiers of Psychometrics: from Computerized Adaptive Testing to the use of artificial agents and e-assessment.
file da validare2023-01-01 Di Nuovo, A.; Conti, D.
The role of personality factors and empathy in the acceptance and performance of a social robot for psychometric evaluations
file da validare2020-01-01 Rossi, S.; Conti, D.; Garramone, F.; Santangelo, G.; Staffa, M.; Varrasi, S.; Di Nuovo, A.
Usability Evaluation of a Robotic System for Cognitive Testing
file da validare2019-01-01 DI Nuovo, A.; Varrasi, S.; Conti, D.; Bamsforth, J.; Lucas, A.; Soranzo, A.; Mcnamara, J.
“Robot, tell me a tale!” A social robot as tool for teachers in kindergarten
file da validare2020-01-01 Conti, D.; Cirasa, C.; Di Nuovo, S.; Di Nuovo, A.