The growing relevance of bullying episodes in schools all over the European context is the framework of reference for a LLP (Lifelong Learning Program) action-research project named SMILEY (Social Mindedness In LEarniNg communitY) based on the new concept of social mindedness. This paper briefly presents the theoretical skeleton and the constitutive elements of social mindedness formulation focusing, in particular, upon the social capital dimension.
Le insistenti sollecitazioni prodotte da ricorrenti episodi di bullismo nelle scuole dei paesi europei hanno costituito il quadro di riferimento per l’avvio di un progetto di ricerca-azione LLP finanziato nell’ambito del Lifelong Learning Program (LLP) – Comenius - basato sulla costruzione teorica del concetto innovativo: Social Mindedness (Social Mindedness In LEarning communitY). La riflessione presenta, in breve, il percorso teorico e gli elementi costitutivi della sua formulazione concettuale, approfondendo in particolare una delle dimensioni sostanziali che contribuiscono alla sua definizione operativa: il concetto di capitale sociale.
MODELLI DI INTERDIPENDENZA DEGLI ATTORI SOCIALI E LA SOCIALIZZAZIONE NEL CONTESTO FAMILIARE
LEONORA, ANNA MARIA
2012-01-01
Abstract
The growing relevance of bullying episodes in schools all over the European context is the framework of reference for a LLP (Lifelong Learning Program) action-research project named SMILEY (Social Mindedness In LEarniNg communitY) based on the new concept of social mindedness. This paper briefly presents the theoretical skeleton and the constitutive elements of social mindedness formulation focusing, in particular, upon the social capital dimension.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
165-488-1-PB-3.pdf
accesso aperto
Licenza:
Non specificato
Dimensione
9.04 MB
Formato
Adobe PDF
|
9.04 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.