In the artistic research of Pasolini, it is easy to recogninze a specific interest in the interplay between images and words. Pasolini’s experimental documentary La rabbia (“The anger”, 1963) develops a special method of refraction between images and sound commentary that still goes unnoticed by film scholars. This paper aims to invetistigate a serie of patterns of visual rhetoric such as examples of a so called 'poetical cut'.
Titolo: | Una rabbia non catalogabile. Pasolini e il montaggio di poesia |
Autori interni: | RIZZARELLI, MARIA (Corresponding) |
Data di pubblicazione: | 2017 |
Rivista: | |
Handle: | http://hdl.handle.net/20.500.11769/321735 |
Appare nelle tipologie: | 1.1 Articolo in rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
rizzarelli_pasolini_larabbia_engramma 150-2.pdf | Versione Editoriale (PDF) | Open Access Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.