In this article we describe how and why it is possible to introduce graph theory in school of the first and second cycle. We propose, in particular, an experience carried out with students of the first two years of secondary school and we analyse some results
In questo articolo descriviamo come e perché introdurre la teoria dei grafi alla scuola del primo e del secondo ciclo. Viene proposta in particolare una esperienza fatta con studenti del primo biennio della scuola secondaria di secondo grado e se ne analizzano alcuni risultati.
Teoria dei grafi: come e perché
FERRARELLO, DANIELA;MAMMANA, MARIA FLAVIA
2017-01-01
Abstract
In this article we describe how and why it is possible to introduce graph theory in school of the first and second cycle. We propose, in particular, an experience carried out with students of the first two years of secondary school and we analyse some resultsFile in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
D. FERRARELLO M.F. MAMMANA_pubblicato.pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
Non specificato
Dimensione
1.07 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.07 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.