This contribution can be contextualized within an extensive research aiming at the recovery and revival of specific experimentation models and little known educational experiences that began in the early 1900s. The aim is reconstructing and developing the identity traits of the Regio Corso Magistrale (1911-1923), an educational institution intended, as the Scuola Normale, for the initial training of teachers and the development and implementation of their methodological and teaching skills
Il presente contributo trova spazio all’interno di un più ampio percorso di ricerca finalizzato al recupero e alla riscoperta di specifici modelli di sperimentazione e di poco esplorate esperienze educative avviate agli inizi del Novecento sul terreno della formazione magistrale. La finalità è quella di poter ricostruire e valorizzare i tratti identitari del Regio Corso Magistrale (1911-1923), istituzione destinata, come la Scuola Normale, alla formazione iniziale dei maestri elementari e indirizzata allo sviluppo e all’implementazione delle loro competenze metodologiche e didattiche.
La sperimentazione del Regio Corso Magistrale (1911-1923)
GIAMBATTISTA BUFALINOPrimo
2011-01-01
Abstract
This contribution can be contextualized within an extensive research aiming at the recovery and revival of specific experimentation models and little known educational experiences that began in the early 1900s. The aim is reconstructing and developing the identity traits of the Regio Corso Magistrale (1911-1923), an educational institution intended, as the Scuola Normale, for the initial training of teachers and the development and implementation of their methodological and teaching skillsI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.