Educational professions go through different stages of self-definition and affirmation-recognition. The latter is usually the result of a continuous construction of a professional culture. In this direction, this contribution proposes a critical reflection on the professional role of the assistant head, with particular reference to its pedagogical and organizational dimensions.
La storia insegna che le professioni educative attraversano vicende di autodefinizione e di affermazione-riconoscimento, e che quest’ultimo traguardo è solitamente l’esito una continua costruzione di cultura professionale. In tale direzione, questo contributo propone un approfondimento critico del profilo professionale del docente collaboratore del dirigente scolastico, con preminente riferimento alla sua dimensione pedagogica e organizzativa
Il profilo educativo del docente collaboratore: dimensioni organizzative e prospettive pedagogiche
GIAMBATTISTA BUFALINO
Primo
2019-01-01
Abstract
Educational professions go through different stages of self-definition and affirmation-recognition. The latter is usually the result of a continuous construction of a professional culture. In this direction, this contribution proposes a critical reflection on the professional role of the assistant head, with particular reference to its pedagogical and organizational dimensions.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Dirigenti Scuola n.38-2019_Bufalino (1).pdf
solo gestori archivio
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Dimensione
534.12 kB
Formato
Adobe PDF
|
534.12 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.