In this article, the Author tries to deepen the capability approach applied to disability, in the school and in the society of “each and every one”, which allows each subject-person to discover the value of himself, of things and of reality, to develop the sense of self-determination and to acquire the skillsactions and competences to build and re-build one’s adulthood and one’s life project.
In questo articolo l’Autrice tenta di approfondire l’approccio delle Capability applicato alla disabilità, nella scuola e nella società di “tutti e di ciascuno”, che consenta ad ogni soggetto-persona di scoprire il valore di se stesso, di sviluppare il senso dell’autodeterminazione e di acquisire le capacit-azioni e le competenze per costruire e ri-costruire la propria adultità e il proprio progetto di vita.
Capability-Disability nell’autodeterminazione e progettazione di vita del disabile
daniela gulisano
2021-01-01
Abstract
In this article, the Author tries to deepen the capability approach applied to disability, in the school and in the society of “each and every one”, which allows each subject-person to discover the value of himself, of things and of reality, to develop the sense of self-determination and to acquire the skillsactions and competences to build and re-build one’s adulthood and one’s life project.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
educrazia daniela.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
PUBBLICO - Pubblico con Copyright
Dimensione
617.84 kB
Formato
Adobe PDF
|
617.84 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.