The essay intends to dwell on some aspects relating to the management of new media and digital in teaching and on the knowledge and skills of learners on the subject. Given the widespread diffusion of new technologies, there are potentially critical issues that emerge from social life, where the pervasiveness of private sharing reveals the need for an educational path to reaffirm and promote the values of independent thinking, responsible and competent action in view of true democratic participation.
Il presente saggio ha l'intenzione di soffermarsi su alcuni aspetti relativi alla gestione dei new media e del digitale nella didattica e sulle conoscenze a competenze dei discenti in materia. Considerata la grande diffusione delle nuove tecnologie, vi sono potenzialmente delle criticità che emergono dalla vita associata, ove la pervasività di condivisioni del privato appalesa la necessità di un percorso di educazione per riaffermare e promuovere i valori dell’indipendenza di pensiero, dell’agire responsabile e competente in prospettiva della vera partecipazione democratica.
L’educazione tra tecnologie e inclusione. Le competenze di una nuova cittadinanza anche digitale.
Annino A.
2022-01-01
Abstract
The essay intends to dwell on some aspects relating to the management of new media and digital in teaching and on the knowledge and skills of learners on the subject. Given the widespread diffusion of new technologies, there are potentially critical issues that emerge from social life, where the pervasiveness of private sharing reveals the need for an educational path to reaffirm and promote the values of independent thinking, responsible and competent action in view of true democratic participation.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Annino-EDUCRAZIA-1-.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
PUBBLICO - Pubblico con Copyright
Dimensione
189.22 kB
Formato
Adobe PDF
|
189.22 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.