The aim of the research is to identify what are the variables that determine the choice of luxury tourism. Specifically we want to investigate the motivations and attitudes that provide the cognitive selection of Luxury Tourism. To the research attended 123 consumers (54 men,69 women) from various sources (67,4% foreign tourists outside Europe; 29,3% foreign tourists inside Europe; 3,3% Italian tourists). The results suggest that the main motivation that encourages tourists to choose a type of Luxury Tourism structures is given from the category “Luxury Life” and “Elegance”. Moreover, predict choice that will favor the purchase intention of Luxury Holidays from the tourists, will be given by perceived behavioral control, desire and affective attitude (Bagozzi, 1999; Bagozzi, Gurhan-Canli & Priester 2002).
Lo scopo della ricerca è di identificare quali sono le variabili che determinano la scelta del turismo di lusso. Nello specifico il nostro obiettivo è stato di individuare quali sono le motivazioni e gli atteggiamenti che spingono i turisti ad effettuare tale scelta di consumo e di identificare le variabili predittive che potrebbero favorirla sempre di più. I partecipanti alla ricerca sono stati 123 (54 di genere maschile e 69 di genere femminile) di varia provenienza (67,4% turisti stranieri extra-europei; 29,3% turisti stranieri europei; 3,3% turisti italiani), ospiti di due strutture turistiche siciliane di tipo luxury3. I risultati ci suggeriscono che la motivazione principale che spinge i turisti a scegliere strutture di tipo luxury è data dalla categoria “Luxury life” e dalla categoria “Eleganza”. Inoltre, le variabili predittive che favoriranno l’intenzione d’acquisto della vacanza di lusso da parte dei turisti intervistati sarà data dal controllo comportamentale percepito, dal desiderio e dall’atteggiamento affettivo(Bagozzi, 1999; Bagozzi,Gurhan-Canli & Priester 2002).
LUXURY TOURISM E PROCESSI COGNITIVI DI SCELTA DELLA STRUTTURA TURISTICA: UN CONTRIBUTO DI RICERCA NEL TERRITORIO SICILIANO
PLATANIA, SILVIA MARIA RITA;SANTISI, GIUSEPPE
2014-01-01
Abstract
The aim of the research is to identify what are the variables that determine the choice of luxury tourism. Specifically we want to investigate the motivations and attitudes that provide the cognitive selection of Luxury Tourism. To the research attended 123 consumers (54 men,69 women) from various sources (67,4% foreign tourists outside Europe; 29,3% foreign tourists inside Europe; 3,3% Italian tourists). The results suggest that the main motivation that encourages tourists to choose a type of Luxury Tourism structures is given from the category “Luxury Life” and “Elegance”. Moreover, predict choice that will favor the purchase intention of Luxury Holidays from the tourists, will be given by perceived behavioral control, desire and affective attitude (Bagozzi, 1999; Bagozzi, Gurhan-Canli & Priester 2002).File | Dimensione | Formato | |
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