MAMMANA, MARIA FLAVIA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.976
EU - Europa 2.006
AS - Asia 1.213
SA - Sud America 153
AF - Africa 129
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
OC - Oceania 1
Totale 6.479
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.857
IT - Italia 1.097
CN - Cina 598
SG - Singapore 499
UA - Ucraina 339
IE - Irlanda 299
BR - Brasile 135
SN - Senegal 105
CA - Canada 98
RU - Federazione Russa 82
KR - Corea 51
SE - Svezia 32
GB - Regno Unito 23
PT - Portogallo 23
CH - Svizzera 15
FR - Francia 15
ES - Italia 13
DE - Germania 12
DO - Repubblica Dominicana 12
NL - Olanda 12
CI - Costa d'Avorio 11
IN - India 11
PL - Polonia 9
FI - Finlandia 8
VN - Vietnam 8
BD - Bangladesh 7
IQ - Iraq 6
MX - Messico 6
TR - Turchia 6
AR - Argentina 5
GR - Grecia 5
LB - Libano 5
UZ - Uzbekistan 5
LT - Lituania 4
MA - Marocco 4
NG - Nigeria 4
NO - Norvegia 4
TW - Taiwan 4
CO - Colombia 3
PE - Perù 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
AT - Austria 2
BG - Bulgaria 2
CL - Cile 2
EG - Egitto 2
IL - Israele 2
JP - Giappone 2
NP - Nepal 2
PK - Pakistan 2
RO - Romania 2
UY - Uruguay 2
AL - Albania 1
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
CR - Costa Rica 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DK - Danimarca 1
DZ - Algeria 1
EC - Ecuador 1
EE - Estonia 1
EU - Europa 1
HR - Croazia 1
JO - Giordania 1
KE - Kenya 1
KW - Kuwait 1
LU - Lussemburgo 1
PA - Panama 1
PR - Porto Rico 1
PY - Paraguay 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
VE - Venezuela 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 6.479
Città #
Santa Clara 681
Chandler 486
Jacksonville 308
Dublin 299
Singapore 289
Boardman 129
Hefei 113
Ashburn 106
Dakar 105
Beijing 97
Nanjing 90
Cambridge 81
Lawrence 81
Misterbianco 81
Andover 79
Catania 78
Toronto 74
Chicago 72
Bari 59
Houston 59
Civitanova Marche 55
Rome 53
San Mateo 52
Seoul 51
Des Moines 42
Milan 37
Wilmington 37
Nanchang 33
Bologna 25
Hebei 24
Shenyang 23
Jiaxing 22
Messina 21
Changsha 20
Naples 19
Aci Castello 18
Ottawa 17
Saint Petersburg 17
Civitavecchia 15
Florence 15
Tianjin 15
Palermo 14
Columbus 13
Foggia 13
São Paulo 13
Council Bluffs 12
Padova 12
Santo Domingo 12
Abidjan 11
Aveiro 11
Los Angeles 11
The Dalles 11
Turin 11
Dallas 10
San Severo 10
Seattle 10
Brooklyn 9
Norwalk 9
Viana do Castelo 9
Helsinki 8
San Martino Valle Caudina 8
Acireale 7
Boston 7
Bronte 7
Hangzhou 7
Moscow 7
New York 7
Cardito 6
Liberty Lake 6
Ningbo 6
Varallo Pombia 6
Altamura 5
Cosenza 5
Jinan 5
Kunming 5
Phoenix 5
Pomigliano d'Arco 5
Porto Alegre 5
San Francisco 5
Taranto 5
Trivero 5
Verona 5
Washington 5
Abuja 4
Atlanta 4
Belo Horizonte 4
Bitonto 4
Buti 4
Cagliari 4
Canosa Sannita 4
Cesano Boscone 4
Giardini-Naxos 4
Gioia del Colle 4
Hagen 4
Montreal 4
New Taipei City 4
Rio de Janeiro 4
Stockholm 4
Trondheim 4
Vicenza 4
Totale 4.389
Nome #
FunGo: un serious game per la matematica 639
Teaching/learning geometric transformations in high-school with DGS 118
Serious Games in Teaching/learning Mathematics: the Experience of FunGo 103
Graph theory and combinatorial calculus: an early approach to enhance robust understanding 98
Analyse des situations-problèmes concernant des quadrilatères : intuitions, conjectures, déductions 93
Pedal Polygons 92
Sui triangoli equilateri circoscritti ad un dato triangolo 89
FunGo: giocare per apprendere 89
Graph Theory in Primary, Middle, and High School 88
Geometric loci and homothetic transformations 87
Software di Geometria Dinamica nell’insegnamento-apprendimento della geometria: esempi 84
Definizioni delle isometrie del piano e dello spazio 84
r-inscribable quadrilaterals 82
The Droz-Farny Circles of a Convex Quadrilateral 81
A Small Embedding For Large Directed Even Cycle Systems 81
Esplorazioni e scoperte nel mondo dei quadrilateri: i risultati di una sperimentazione 81
Analyse de situations-problèmes concernant des quadrilatères : intuitions, conjectures, déductions 79
From geometry to algebra: the Euclidean way with technology 77
Insegnamento/apprendimento di luoghi geometrici. 77
Properties of Valtitudes and Vaxes of a Convex Quadrilateral 76
Il laboratorio di matematica: un'attività di ricerca sugli assi di simmetria di un poligono 76
From research to classroom: proposals 76
Math city map: Provide and share outdoor modelling tasks. an experience with children 75
Dai quadrilateri ai tetraedri: alla ricerca di sorprendenti analogie 75
Esplorazioni e scoperte nel mondo dei quadrilateri 75
Dai quadrilateri ai tetraedri: alla ricerca di sorprendenti analogie 74
Analogy and dynamic geometry system used to introduce three-dimensional geometry 74
20 anni di etniade 73
A Small Embedding for Partial Directed 6k-cycle Systems 72
Analogy and dynamic geometry software together in approaching 3D geometry 72
Altri 10 anni di Etniade 2011 – 2020 72
A class practice to improve student's attitude towards mathematics 71
Magic of centroids 71
Dragging quadrilaterals into tetrahedra 70
Orthic quadrilaterals of a convex quadrilateral 69
Quadrilaterals of triangle centres 68
A classification of the plane similarity transformations 67
Teoria dei grafi: come e perché 67
CLOSE YOUR EYES AND SEE…AN APPROACH TO SPATIAL GEOMETRY 67
Guardiamo il mondo con i grafi 67
Non-Euclidean Geometry with Art by Means of GeoGebra 67
The Maltitude Construction in a Convex Noncyclic Quadrilateral 66
Teaching intriguing geometric loci with DGS 66
Dal problema al modello: una sperimentazione sul concetto di grafo nella scuola media 66
Teaching Mathematics at Distance: A Challenge for Universities 66
On the Centroids of Polygons and Polyhedra 65
From 2d to 3d geometry: discovering, conjecturing, proving. 65
From particular to general: a research laboratory on the centroids of plane ad space figures 65
La Lingua Matematica: un’esperienza didattica nel Liceo Matematico 64
Triangles with a given special figure 64
A tetrahedron to model e-learning Mathematics 64
Analogy and dynamic geometry software together in approaching 3d geometry 64
Dai quadrilateri ai tetraedri: alla scoperta di sorprendenti analogie 63
Mathem-Ethics in prison: how mathematics can enhance social skills 62
Il parallelogramma di Varignon presenta ancora sorprese 62
I grafi: un "percorso" possibile (parte prima) 61
On the upper edge-colorings for Steiner Systems 61
Teaching/learning geometric transformations in high school with DGS 61
Immersione di sistemi parziali di m-cicli 60
Dai quadrilateri ai tetraedri: alla ricerca di sorprendenti analogie - laboratorio 60
The Station Location Problem on Two Intersecting Lines 60
Esplorazioni e scoperte nel mondo dei quadrilaetri: i risultati di una sperimentazione 59
Technologies and laboratorial activities for a robust understanding approach: From closed to open laboratories 59
Il Teorema di Brahmagupta e successivi sviluppi 58
A Case Study of Teachers’ First Designs Using ASYMPTOTE: A Tool for Teaching and Learning Mathematics Online 57
Quadrilaterals and tetrahedra 57
Homothetic transformations and geometric loci: properties of triangles and quadrilaterals 57
Maltitudes, anticenters and altitudes of cyclic polygons and polyhedra 57
Teaching by doing 55
Mathematics outdoors with the Digital Classroom 53
The Modernity of the Meraner Lehrplan for Teaching Geometry Today in Grades 10–11: Exploiting the Power of Dynamic Geometry Systems 53
On the harmonious chromatic number of P(\alpha,K_n), P(\alpha,K_1,n) and P(\alpha,K_m,n) 51
On the achromatic number of P(\alpha,Kn), P(\alpha,K_1,n) and P(\alpha,K_m,n), 51
The Effect of Teacher Trainings on the Acceptance and Perception of the ASYMPTOTE System 50
Studying geometric loci 50
Forme canoniche delle equazioni delle similitudini 49
SEEING IN SPACE IS DIFFICULT: AN APPROACH TO 3D GEOMETRY THROUGH A DGE 49
Adaptive, Synchronous, and Mobile Online Education: Developing the ASYMPTOTE Learning Environment 46
Problemi sulle figure piane simili 46
Liceo matematico in Catania: a first analysis on teachers’ professional development 46
Il laboratorio di mtematica e le tecnologie nella didattica: proposte 45
TRAINING TEACHERS TO TEACH WITH TECHNOLOGIES 45
Using DGS to introduce algebra properties 45
I grafi: alla scoperta di un percorso possibile 44
Some concyclicity properties of convex quadrilaterals 44
Using DGS to introduce algebra properties 42
Teaching by doing 42
Il percorso più lungo...e non mi annoio mai! Giochi, tecnologia, applicazioni nel mondo dei grafi. 42
Visualizzare col terzo occhio per progettare in 3D: un'esperienza alla Scuola Secondaria di Primo Grado 40
I grafi: un "percorso" possibile (parte seconda) 38
Si possono “mangiare” i numeri? La matematica Maya nella scuola dell'infanzia 37
Teaching STEM online at the tertiary level during the COVID-19 pandemic 33
Dynamic Geometry Systems in Proving 3D Geometry Properties 31
Professional Development in Mathematics Education-Evaluation of a MOOC on Outdoor Mathematics 23
Totale 6.615
Categoria #
all - tutte 21.620
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 21.620


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021473 0 54 66 5 139 11 63 1 55 4 63 12
2021/2022670 75 86 5 6 109 19 90 28 74 7 46 125
2022/20231.549 90 71 23 152 89 214 52 286 413 63 60 36
2023/2024727 56 51 30 56 37 162 28 76 15 31 142 43
2024/20251.975 15 213 134 93 501 314 41 122 109 165 119 149
2025/2026429 215 214 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 6.615